Sprawy w ZUS w czasie epidemii
Ułatwienia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dla osób załatwiających sprawy urzędowe w czasie epidemii.
Osoby, które wnioskują do ZUS o zasiłek macierzyński lub pogrzebowy, nie muszą załączać do wniosku stosownego odpisu aktu stanu cywilnego. W dopełnieniu formalności pomaga ZUS. Jeśli klient nie będzie mógł dostarczyć odpisu, ZUS na wniosek klienta wystąpi o ten dokument do Urzędu Stanu Cywilnego. Niezbędne jest podanie danych osoby, której dotyczy akt stanu cywilnego, czyli imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia (w przypadku aktu urodzenia), datę i miejsce zgonu (w przypadku aktu zgonu), numer PESEL.
Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule: Ułatwienia dla klientów – ZUS we własnym zakresie pozyska z USC odpis aktu stanu cywilnego potrzebny do wypłaty zasiłku
Źródło: Urząd Miejski w Radłowie