Dwutygodniowa, letnia półkolonia w Pleśnej 2023 – zapisy!
Centrum Kultury w Pleśnej wspólnie ze Szkołą Podstawową w Pleśnej oraz Firmą KreaTech z Krakowa zapraszają na dwutygodniową półkolonię dla dzieci.
Prosimy uważnie przeczytać wszystkie poniższe informacje. Zapisy tylko w Centrum Kultury w Pleśnej!
Rodzice/opiekunowie zostawiają i odbierają dzieci w Szkole Podstawowej w Pleśnej.
Temat tegorocznej półkolonii: Dookoła świata - wakacyjna podróż w najdalsze zakamarki kuli ziemskiej.
Podczas półkolonii chcemy przybliżyć uczestnikom kulturę i cechy charakterystyczne mieszkańców poszczególnych kontynentów. Zwrócimy również uwagę na wynalazki i osiągnięcia poszczególnych państw. Każdy dzień półkolonii będzie okazją do przeniesienia się na inny kontynent i na poznanie panujących tam zwyczajów.
ORGANIZATORZY:
Centrum Kultury w Pleśnej,
Szkoła Podstawowa im. Bronisława Czecha w Pleśnej,
Firma KreaTech w Krakowie.
RAMY CZASOWE:
26.06.2023 - 7.07.2023 (dwa tygodnie, z wyłączeniem weekendów)
GODZINY TRWANIA:
8:00-16:00
MIEJSCE:
Szkoła Podstawowa im. Bronisława Czecha w Pleśnej
GRUPA DOCELOWA:
dzieci i młodzież od 5. roku życia
Maksymalnie 30 osób.
KOSZTY I ZAPISY: (od piątku, 26 maja do piątku, 16 czerwca)
885 zł/osobę - wpłacane GOTÓWKĄ do Centrum Kultury w Pleśnej wraz z przedłożoną KARTĄ INFORMACYJNĄ
Karta Informacyjna - POBIERZ
Zapisy możliwe są tylko w Centrum Kultury w Pleśnej
Ośrodek Sportowo - Rekreacyjny "Relaks" w Łowczówku
Kontakt do organizatora: tel. kom. 693 661 126
UWAGA! Warunkami zapisu dziecka na półkolonię są:
a) dostarczenie oryginału wypełnionej Karty Informacyjnej,
b) wniesienie wyżej wymienionej opłaty.
PIERWSZEŃSTWO PRZY ZAPISACH MAJĄ DZIECI Z TERENU GMINY PLEŚNA
Cena półkolonii zawiera:
- opiekę wykwalifikowanej kadry z odpowiednimi uprawnieniami,
- ubezpieczenie NNW,
- zgłoszenie wypoczynku do kuratorium,
- organizację półkolonii według obowiązujących zasad bezpieczeństwa,
- wyżywienie (herbatę i obiad w stołówce szkolnej),
- materiały programowe,
- upominki na koniec turnusu,
- atrakcyjny program półkolonii, w tym wyjazdy.
PROGRAM PÓŁKOLONII:
Ramowy plan dnia (za wyjątkiem wycieczek):
08:00-10:00 - I blok zajęciowy, wprowadzenie do tematu dnia
10:00-10:15 - przerwa na II śniadanie (zapewniają rodzice, herbata po stronie organizatorów)
10:15-13:00 - II blok zajęciowy
13:00-13:45 - Przerwa obiadowa (zapewniają organizatorzy)
13:45-15:30 - III blok zajęciowy
15:30-16:00 - Podsumowanie zajęć
Europa
• Stworzenie mapy świata - wyszczególnienie kontynentów.
• Warsztaty konstruktorskie - konstruowanie budowli charakterystycznych dla poszczególnych państw. Stworzenie makiety architektonicznej Europy.
• Gra terenowa - Państwa Europy.
• Holografia - opisywana przez polskiego fizyka - zapoznanie z działaniem hologramu.
• Poduszkowiec - wynalazek brytyjskiego inżyniera - tworzenie odlotowego pojazdu z rzeczy codziennego użytku.
Afryka
• Afrykańskie zwierzęta - zapoznanie z fauną Afryki poprzez tworzenie robotów z klocków LEGO, przypominających zwierzęta. Nauka programowania.
• Muzyka Afryki - Tworzenie instrumentów wykorzystywanych do radosnych rytuałów.
• Afrykańskie narzędzia - konstruowanie mechanizmów do cięcia, wiercenia i przybijania z klocków LEGO.
Australia
• Podróż w głąb Australii - eksploracja kontynentu przy wykorzystaniu edukacyjnej wersji gry Minecraft. Nauka programowania w grze.
• Pocztówka z Australii - warsztaty z grafiki komputerowej - tworzenie pocztówek.
• Symbol Aborygenów - tworzenie plemiennych bumerangów.
Azja
• Kultura Azji - konstruowanie robotów - symboli poszczególnych kultur (np. Maneki-Neko, Pikachu).
• Sumo - turniej robotyczny - walki robotów Sumo, z wykorzystaniem zestawów LEGO Mindstorms EV3.
• Most wiszący - chińskiej twórczości - warsztaty konstruowania stabilnych konstrukcji.
• Kompas - chiński wynalazek - gra na orientację, czyli jak wykorzystać kompas?
• Warsztaty origami - sztuka składania papieru, pochodząca z Chin.
Ameryka Południowa
• VR - wirtualna podróż do Ameryki z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości.
• Piłka nożna w Ameryce - turniej piłki nożnej z wykorzystaniem robotów CUE i DASH.
Ameryka Północna
• NASA - konstruowanie robotów do zadań kosmicznych.
• Historia gier komputerowych - zapoznanie z pierwszą grą komputerową „Tennis for Two”, stworzoną przez amerykańskiego fizyka.
• Warsztaty z elektroniki - tworzenie sygnalizacji świetlnej (na wzór pierwszej elektrycznej sygnalizacji, stworzonej w USA).
• Zwiedzanie stolicy Stanów Zjednoczonych przy pomocy edukacyjnej wersji gry Minecraft.
Dodatkowo w programie:
• warsztaty z druku 3D,
• gry i zabawy oraz aktywności sportowe w sali i na zewnątrz,
• wyjścia do Ośrodka Sportowo - Rekreacyjnego „RELAKS” w Łowczówku.
• jeden wyjazd do kina "Promień" w Tuchowie,
• wycieczka - 27 czerwca (wtorek) - Zamek Stara Baśń Grybów - rekonstrukcja średniowiecznego grodu warownego, powstałego na kanwie historii najazdów tatarsko-mongolskich na ziemie polskie w XIII w.
Kolejność zajęć oraz ich tematyka w danym dniu może ulec zmianie. Jeśli pogoda nie pozwoli na realizację zajęć sportowych, będziemy wtedy zamieniać je na inne zajęcia.
WYŻYWIENIE:
organizatorzy zapewniają gorącą herbatę (rano) oraz dwudaniowy obiad (świetlica w Szkole Podstawowej w Pleśnej).