Wtorek, 29 kwietnia 2025r. | Imieniny: Rity, Katarzyny, Boguslawa
Pokaż menu

O B W I E S Z C Z E N I E o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających

06 marca, 2025
Zabytkowy dwór / Henryk Bielamowicz - Praca własna / Wikipedia / CC BY-SA 4.0 Zabytkowy dwór / Henryk Bielamowicz - Praca własna / Wikipedia / CC BY-SA 4.0

Nasz znak: GOŚ.6220.2.2025                                                            Gromnik, dnia 06.03.2025 r.

 

 

O B W I E S Z C Z E N I E

o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających

Zgodnie z art. art. 49 i 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. 2024 poz. 572) oraz art. 64 ust. 1 pkt 1, pkt 2 i pkt. 4, art. 73 ust. 1, art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) Wójt Gminy Gromnik

 

zawiadamia

że na wniosek z dnia 26.02.2025 r. (data wpływu do Urzędu: 27.02.2025 r.), Gminy Gromnik,       z siedzibą w: ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik, działającej przez Pełnomocnika: Pana Adama Stempniewicz, ul. Jedności Narodowej 83, 50-262 Wrocław, zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia dla przebudowy mostu nad rzeką Biała w ciągu Drogi Gminnej nr 200030K w miejscowości Gromnik w kierunku Nadleśnictwa.

Inwestor: Gmina Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik

Zgodnie z art. 10 § 1 Kpa, organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. Wobec tego informuję, że zainteresowane strony mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz składać wnioski i zastrzeżenia w tej sprawie w siedzibie Urzędu Gminy Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik, w Referacie Gospodarki i Ochrony Środowiska (pokój nr 9) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 –  15.30.

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko określonych w § 3 ust. 1 pkt. 62 Rozporządzenia Rady Ministrów            z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839) obejmujących drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 lub obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg lub obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 89 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;

Z uwagi na fakt, że planowane przedsięwzięcie zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, to jego realizacja możliwa jest po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Organem właściwym do wydania decyzji                              o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko                        (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) jest Wójt Gminy Gromnik.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1, pkt 2 i pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) postanowienie o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia w niniejszej sprawie wydaje się po zasięgnięciu opinii organów opiniujących tj. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.

Jednocześnie zawiadamia się więc, o wystąpieniu przez Wójta Gminy Gromnik do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie Wydział Spraw Terenowych w Tarnowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Tarnowie oraz Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie - Zarząd Zlewni w Nowym Sączu PGW Wody Polskie o wyrażenie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko powyższego przedsięwzięcia.

Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych.

Zgodnie z art. 35 § 5 Kpa do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Ponieważ w przedmiotowej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie                     z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku                             i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) stosuje się przepis art. 49 Kpa, dlatego też niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Gminy Gromnik, na stronie www.gromnik.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Gromnik.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia. Otrzymują:

  1. Gmina Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik, pełnomocnik: Pan Adam Stempniewicz, ul. Jedności Narodowej 83, 50-262 Wrocław,
  2. Pozostałe strony postępowania zgodnie z art. 49 Kpa poprzez obwieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Gminy Gromnik, na stronie www.gromnik.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Gromnik.
  3. A/a.

 

 

Załączniki:

  1. Klauzula informacyjna dot. danych osobowych.

Obwieszczenie wywieszono dnia: …………………………………………………………………….

 

Obwieszczenie ściągnięto dnia: ………………………………………………………………………..

Podpis i pieczęć organu:

KLAUZULA INFORMACYJNA

dot. danych osobowych

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję się, że:

1)    administratorem danych osobowych Wykonawcy przetwarzanych w Urzędzie Gminy Gromnik jest Wójt Gminy Gromnik z siedzibą: ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik, e-mail: ug@gromnik.pl, telefon: 14 65 14 202;

2)    we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem udostępnionych danych osobowych Wykonawca może się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Gminy Gromnik pod adresem e‑mail: iod@gromnik.pl lub na adres siedziby Urzędu Gminy Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik;

3)    dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c)RODO w związku z ustawą  z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz –  w przypadku wyboru oferty Wykonawcy jako najkorzystniejszej – w celu podpisania i realizacji umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;

4)    odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy prawa, jak również dane mogą zostać udostępnione podmiotom, z którymi administrator zawarł umowy dot. powierzenia przetwarzania danych osobowych.;

5)    dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Dane będą następnie przechowywane w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej, a w przypadku zamówień dofinansowanych ze środków zewnętrznych – przez okres trwałości projektu;

6)    obowiązek podania przez wykonawcę danych osobowych bezpośrednio dotyczących wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z PZP; 

7)    w odniesieniu do danych osobowych wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany stosownie do art. 22 RODO i nie będą profilowane;

8)    wykonawca posiada:

a)    na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych;

b)    na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych *;

c)     na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; 

d)    gdy wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje mu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. +48 22 531 03 00);

9)    wykonawcy nie przysługuje:

a)    w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

b)    prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

c)     na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

10)   dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania;

11)   Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.

 

* wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;

 

** wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;

 

 

 




Gmina Gromnik
Gmina Gromnik położona jest na Pogórzu Karpackim, w obrębie Pogórza Rożnowskiego i Pogórza Ciężkowickiego. Obszar gminy charakteryzuje się silnie rozwidlonymi wysoczyznami, z których spływają potoki do Białej Dunajcowej. Około 25% powierzchni zajmują lasy i tereny zadrzewione.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Redakcja oraz właściciel serwisu PowiatCzestochowski.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypowiedzi i komentarze publikowane przez użytkowników oraz zastrzega sobie możliwość usunięcia lub edycji komentarzy zawierających treści znieważające lub powszechnie uważane za obelżywe. W momencie dodawania komentarza zapamiętywane zostają adres email oraz adres IP komentującego użytkownika (informacje te nie będa publikowane i wyświetlane).